Rada Dzielnicy Oliwa

środa, 21 listopada 2018 r.

AktualnościRadni DzielnicyKomisje

DyżuryStatutDokumentyKontakt

Oliwa potrzebuje punktu informacji turystycznej

21.02.2013

Rada Osiedla Oliwa zwróciła się do Gdańskiej Organizacji Turystycznej o uruchomienie w naszej dzielnicy sezonowego punktu informacji dla turystów.

W piśmie do GOT czytamy:

Oliwa, jedno z najbardziej urokliwych miejsc w Gdańsku, zachowała unikatowy charakter przedwojennego kurortu. Najbardziej rozpoznawalnym obiektem naszej dzielnicy jest otoczona malowniczym parkiem niemal tysiącletnia Katedra z imponującymi swą wielkością i brzmieniem organami, choć nie brakuje tu innych pięknych i ciekawych miejsc. Piękno Oliwy doceniają turyści, którzy tłumnie odwiedzają ją, zwłaszcza w okresie wakacyjnym.

Niestety, nie ma w naszej dzielnicy miejsca, w którym turysta mógłby otrzymać kompleksową wiedzę na temat atrakcji, jakie może tutaj spotkać. Właściwie tylko w okolicach Katedry znajdują się prywatne sklepiki z pamiątkami i infobox, a przecież chcielibyśmy, aby nie tylko bazylika katedralna wbiła się w pamięć zwiedzających naszą dzielnicę. Przyjeżdżający do Oliwy turysta mógłby wejść na wieżę widokową na Pachołku, zwiedzić Kuźnię Wodną, mógłby też podziwiać architekturę dawnych oliwskich dworów itp. Mógłby - gdyby został do tego przez kogoś zachęcony. Drukowane przewodniki nie zastąpią żywego człowieka, który z pasją mógłby opowiedzieć o walorach naszej dzielnicy, wskazał drogę, pokazał ją na planie, zachęcił pocztówkami przedstawiającymi zakątki Oliwy.

Od dłuższego czasu, w samym centrum tzw. Starej Oliwy, przy ul. Opata Rybińskiego 16, w bezpośrednim sąsiedztwie parkingu tuż obok głównego wejścia do parku, znajduje się pusty lokal (będący w zasobach komunalnych miasta Gdańska) po mieszczącym się tam sklepie „Zuch" (dawniej tzw. Klub „Ruchu"). W naszej opinii jest to idealne miejsce do poprowadzenia punktu informacji turystycznej, gdyż to właśnie tam w sezonie najczęściej parkują turyści, tamtędy idą od tramwaju do parku, jest to też miejsce na trasie od przystanku SKM do Katedry. Nakłady na tę inwestycję nie powinny być duże w porównaniu do zysków - tych materialnych i niematerialnych, związanych z budowaniem wizerunku miasta przyjaznego turystom. Dlatego mocno namawiamy do poparcia naszego pomysłu.

d.w.

1. Biuro Prezydenta ds. Promocji Miasta

2. PTTK w Gdańsku

wstecz...